Pár faktov:
Tunel Čremošné.
Čremošniansky tunel je jednokoľajný tunel ležiaci na trati Vrútky – Zvolen. Je to najdlhší železničný tunel na Slovensku a bol najdlhším aj v Česko-Slovensku. Dĺžka tunela je 4 697 metrov. Prekonáva najvyšší bod horského sedla Malý Šturec medzi Veľkou Fatrou a Kremnickými vrchmi, spája Harmanec a Čremošné.
Tunel bol postavený v rokoch 1936 – 1940.
Takže : 1,1 km za rok, alebo 100 m za mesiac, alebo 3m denne.
Tunel Višňové.
Je diaľničný dvojrúrový tunel s dĺžkou 7 445 metrov, ktorý sa nachádza na diaľnici D1 na úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala a po sprevádzkovaní sa stane najdlhším dopravným tunelom na Slovensku.
Doba výstavby: 1998- 2025 (predpoklad)
Takže: 0,275 km za rok, alebo 22 m za mesiac, alebo 0,7 m za deň.
Transibírska magistrála.
Transsibírska magistrála, skrátene Transsib je najdlhšou stavbou sveta, najdlhšou nepretržitou železničnou traťou a hlavnou dopravnou tepnou Ruska. Má dĺžku 9 289 km z Moskvy do Vladivostoku na pobreží Tichého oceánu.
Stavba prebiehala od roku 1891-1904.
Takže: 714 km za rok, alebo 59,5 km za mesiac, alebo 1,9 km za deň.
Pozn.: niekde sa uvádza rok dokončenia rok 1916. Totiž železnicu potrebovali skončiť do začatia Rusko- Japonskej vojny (nestihli) . Postavili to po Bajkal (cez Bajkal položili koľajnice na ľad) a od Bajkalu koľajový zvršok nebol v dostatočnej hrúbke, tak ho po vojne (Rusko- Japonskej) museli rozobrať a urobiť znovu, plus obchvat Bajkalu plus chýbajúcu most cez rieku Amur. Mimochodom most cez rieku Amur postavili v rokoch 1913-16 a má názov: Amurský zázrak, slúži dodnes ( napokon ako všetky mosty) , má dĺžku 2,6 km, je vo výšky 60 metrov nad hladinou rieky, rozpätie medzi 18-stimi piliermi je 130 m.
Pripomínam, že to stavali bez ciest, áut, elektriky, bez mechanizácie ( zjavne ju v Rusku podľa niektorých nemajú doteraz) len s lopatami, čakanmi, kladivami a konskými povozmi.
Nuž taj si to porovnajme:
Tunel Višňové- 70 cm denne, Transibírska magistrála 1,7 km denne alebo 2500 krát rýchlejšie.
Alebo sa niekomu zdá neadekvátne porovnanie tunel Višňové- Transib?
Nuž porovnateľnejšie sú autostrády. Tie slovenské.
Za tridsať päť rokov demokracie sme postavili úchvatných 390 km.
To je: 11 km za rok, alebo 920 m za mesiac, alebo 31 m za deň.
Takže Transib- 1,7 km denne- zaostalé cárske Rusko, 31 m denne- rozvinutý slovenský kapitalizmus.
Zopakujem:
Za cára postavili mužikovia bez vzdelania mechanizácie zjavne poháňaní len vodkou 1,7 km denne, mi s našimi mechanizmami, vzdelanými robotníkmi a za veľkohubej podpory EÚ- 31 metrov denne.
Takže potrebujeme na Slovensku cára? Alebo kapitalizmus prvej ČSR?
A k tým úmrtiam.
Počas výstavby zahynulo 1700 robotníkov z toho- a to isto nikoho neprekvapí- viac ako polovica na otravu alkoholom.
Počas výstavby Panamského prieplavu zahynulo okolo 20 tisíc robotníkov (dĺžka 80 km)
Nuž mám pocit, že s tými lopatami by toho postavili viac, rýchlejšie a hlavne lacnejšie.
Nuž aká je úmrtnosť pri výstavbe tunela Višňové?
Nebude to náhodou 100 %?
Alebo si myslíme, že niektorí z robotníkov ktorí začínali kopať sa dožijú otvorenia tunela?
Alebo dožijeme sa my?
V USA na to nepotrebujú žiadnu národnú banku,... ...
No a okrem staviteľov diaľnic máme aj... ...
Fantastický článok. V Číne vraj majú roky,... ...
Dobré ste ten kapitalizmus podpichol, ale tak... ...
Celá debata | RSS tejto debaty