Transsibírska magistrála alebo úmrtnosť pri stavbe slovenských tunelov

Pár faktov:

Tunel Čremošné.

Čremošniansky tunel je jednokoľajný tunel ležiaci na trati Vrútky – Zvolen. Je to najdlhší železničný tunel na Slovensku a bol najdlhším aj v Česko-Slovensku. Dĺžka tunela je 4 697 metrov. Prekonáva najvyšší bod horského sedla Malý Šturec medzi Veľkou Fatrou a Kremnickými vrchmi, spája Harmanec a Čremošné.

Tunel bol postavený v rokoch 1936 – 1940.

Takže : 1,1 km za rok, alebo 100 m za mesiac, alebo 3m denne.

Tunel Višňové.

Je diaľničný dvojrúrový tunel s dĺžkou 7 445 metrov, ktorý sa nachádza na diaľnici D1 na úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala a po sprevádzkovaní sa stane najdlhším dopravným tunelom na Slovensku.

Doba výstavby: 1998- 2025 (predpoklad)

Takže: 0,275 km za rok, alebo 22 m za mesiac, alebo 0,7 m za deň.

Transibírska magistrála.

Transsibírska magistrála, skrátene Transsib je najdlhšou stavbou sveta, najdlhšou nepretržitou železničnou traťou a hlavnou dopravnou tepnou Ruska. Má dĺžku 9 289 km z Moskvy do Vladivostoku na pobreží Tichého oceánu.

Stavba prebiehala od roku 1891-1904.

Takže: 714 km za rok, alebo 59,5 km za mesiac, alebo 1,9 km za deň.

Pozn.: niekde sa uvádza rok dokončenia rok 1916. Totiž železnicu potrebovali skončiť do začatia Rusko- Japonskej vojny (nestihli) . Postavili to po Bajkal (cez Bajkal položili koľajnice na ľad) a od Bajkalu koľajový zvršok nebol v dostatočnej hrúbke, tak ho po vojne (Rusko- Japonskej) museli rozobrať a urobiť znovu, plus obchvat Bajkalu plus chýbajúcu most cez rieku Amur. Mimochodom most cez rieku Amur postavili v rokoch 1913-16 a má názov: Amurský zázrak, slúži dodnes ( napokon ako všetky mosty) , má dĺžku 2,6 km, je vo výšky 60 metrov nad hladinou rieky, rozpätie medzi 18-stimi piliermi je 130 m.

Pripomínam, že to stavali bez  ciest, áut, elektriky, bez mechanizácie ( zjavne ju v Rusku podľa niektorých nemajú doteraz) len s lopatami, čakanmi, kladivami a konskými povozmi.

Nuž taj si to porovnajme:

Tunel Višňové- 70 cm denne, Transibírska magistrála 1,7 km denne alebo 2500 krát rýchlejšie.

Alebo sa niekomu zdá neadekvátne porovnanie tunel Višňové- Transib?

Nuž porovnateľnejšie sú autostrády. Tie slovenské.

Za tridsať päť rokov demokracie sme postavili úchvatných 390 km.

To je: 11 km za rok, alebo 920 m za mesiac, alebo 31 m za deň.

Takže Transib- 1,7 km denne- zaostalé cárske Rusko, 31 m denne- rozvinutý slovenský kapitalizmus.

Zopakujem:

Za cára postavili mužikovia bez vzdelania mechanizácie zjavne poháňaní len vodkou 1,7 km denne, mi s našimi mechanizmami, vzdelanými robotníkmi a za veľkohubej podpory EÚ- 31 metrov denne.

Takže potrebujeme na Slovensku cára? Alebo kapitalizmus prvej ČSR?

A k tým úmrtiam.

Počas výstavby zahynulo 1700 robotníkov z toho- a to isto nikoho neprekvapí- viac ako polovica na otravu alkoholom.

Počas výstavby Panamského prieplavu zahynulo okolo 20 tisíc robotníkov (dĺžka 80 km)

Nuž mám pocit, že s tými lopatami by toho postavili viac, rýchlejšie a hlavne lacnejšie.

Nuž aká je úmrtnosť pri výstavbe tunela Višňové?

Nebude to náhodou 100 %?

Alebo si myslíme, že niektorí z robotníkov ktorí začínali kopať sa dožijú otvorenia tunela?

Alebo dožijeme sa my?

US voľby- alebo čo by hovoril Trump keby on vyhral na Slovensku voľby

11.11.2024

( toto je voľné prerozprávanie jedného Trumpových prejavov po vyhratých US voľbách, len som zamenil Ameriku a americký za Slovensko a slovenský) Drahí Slováci a drahé Slovenky, Dejiny Slovenského národa sú plné príbehov statočných mužov a žien ktorí obetovali všetko za náš národ slovenský, Bol to národ slovenský ktorý sa ako prvý z európskych [...]

Dlátko vs. 73 pohlaví

30.07.2024

Nasledujúcu príhodu mám z druhej ruky (rozprávala to moja krstná dcéra), takže nemôžem dať ruku do ohňa za pravdivosť nasledujúceho textu. Ale ako sa hovorí, bez vetra sa ani lístok nepohne. Prebieha debata – s rôznou intenzitou – či je potrebné, aby sa naše deti (mládež) učili v škole všetko. Matematiku, chémiu, dejepis. A väčšinou prevládajú hlasy, že [...]

Nemci preto prehrali II WW. lebo milovali viac Hitlera ako Nemecko a Rusi vyhrali preto, lebo milovali viac vlasť (pодину) ako Stalina.

21.07.2024

Ešte raz: Nemci preto prehrali II WW, lebo milovali viac Hitlera ako Nemecko a Rusi vyhrali preto, lebo milovali viac vlasť (pодину) ako Stalina. Dá sa s týmto výrokom súhlasiť alebo nesúhlasiť. Súhlasiť sa dá vtedy, ak má pravdivostnú hodnotu a nesúhlasiť ak nemá pravdivostnú hodnotu. Určite však tento výrok nespadá do kategórie: nenávistná ideológia. Je to výrok [...]

SR kultúra galéria slovenská SNG

Vyše 170 zamestnancov SNG zvažuje výpovede, pokiaľ sa nesplnia ich požiadavky

21.11.2024 16:37

Žiadajú aj ochranu pred účelovým prepúšťaním a diskrimináciou s riadnym odôvodnením akýchkoľvek výpovedí.

Robert Fico, Alexandar Vučič

Fico sľúbil Vučičovi, že v otázke Kosova Slovensko nikdy Srbsko nezradí. Spoločne pôjdu do Moskvy

21.11.2024 15:51

Premiér Robert Fico sa v Belehrade stretol so srbským prezidentom Aleksandarom Vučičom.

Fico

SaS: Ficova vláda cielene zastrašuje novinárov, podobne ako zastrašila čestných policajtov a prokurátorov

21.11.2024 15:32

Strana uviedla, že zriadenie špecializovaných súdov pre spory s médiami predstavuje hrozbu pre demokraciu.

handlová, fico, atentát

Jurajovi Cintulovi, obvinenému v prípade atentátu na Fica, predĺžili väzbu

21.11.2024 15:19, aktualizované: 15:28

Vyplýva to z vyjadrenia, ktoré na sociálnej sieti zverejnil generálny prokurátor SR Maroš Žilinka.

Jozef Čahy

Nikdy som nevedel čo znamená výraz socializmus s ľudskou tvárou. Zato výrazu kapitalizmus s ľudskou tvárou rozumiem veľmi dobre.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 43
Celková čítanosť: 99613x
Priemerná čítanosť článkov: 2317x

Autor blogu