Transsibírska magistrála alebo úmrtnosť pri stavbe slovenských tunelov

Pár faktov:

Tunel Čremošné.

Čremošniansky tunel je jednokoľajný tunel ležiaci na trati Vrútky – Zvolen. Je to najdlhší železničný tunel na Slovensku a bol najdlhším aj v Česko-Slovensku. Dĺžka tunela je 4 697 metrov. Prekonáva najvyšší bod horského sedla Malý Šturec medzi Veľkou Fatrou a Kremnickými vrchmi, spája Harmanec a Čremošné.

Tunel bol postavený v rokoch 1936 – 1940.

Takže : 1,1 km za rok, alebo 100 m za mesiac, alebo 3m denne.

Tunel Višňové.

Je diaľničný dvojrúrový tunel s dĺžkou 7 445 metrov, ktorý sa nachádza na diaľnici D1 na úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala a po sprevádzkovaní sa stane najdlhším dopravným tunelom na Slovensku.

Doba výstavby: 1998- 2025 (predpoklad)

Takže: 0,275 km za rok, alebo 22 m za mesiac, alebo 0,7 m za deň.

Transibírska magistrála.

Transsibírska magistrála, skrátene Transsib je najdlhšou stavbou sveta, najdlhšou nepretržitou železničnou traťou a hlavnou dopravnou tepnou Ruska. Má dĺžku 9 289 km z Moskvy do Vladivostoku na pobreží Tichého oceánu.

Stavba prebiehala od roku 1891-1904.

Takže: 714 km za rok, alebo 59,5 km za mesiac, alebo 1,9 km za deň.

Pozn.: niekde sa uvádza rok dokončenia rok 1916. Totiž železnicu potrebovali skončiť do začatia Rusko- Japonskej vojny (nestihli) . Postavili to po Bajkal (cez Bajkal položili koľajnice na ľad) a od Bajkalu koľajový zvršok nebol v dostatočnej hrúbke, tak ho po vojne (Rusko- Japonskej) museli rozobrať a urobiť znovu, plus obchvat Bajkalu plus chýbajúcu most cez rieku Amur. Mimochodom most cez rieku Amur postavili v rokoch 1913-16 a má názov: Amurský zázrak, slúži dodnes ( napokon ako všetky mosty) , má dĺžku 2,6 km, je vo výšky 60 metrov nad hladinou rieky, rozpätie medzi 18-stimi piliermi je 130 m.

Pripomínam, že to stavali bez  ciest, áut, elektriky, bez mechanizácie ( zjavne ju v Rusku podľa niektorých nemajú doteraz) len s lopatami, čakanmi, kladivami a konskými povozmi.

Nuž taj si to porovnajme:

Tunel Višňové- 70 cm denne, Transibírska magistrála 1,7 km denne alebo 2500 krát rýchlejšie.

Alebo sa niekomu zdá neadekvátne porovnanie tunel Višňové- Transib?

Nuž porovnateľnejšie sú autostrády. Tie slovenské.

Za tridsať päť rokov demokracie sme postavili úchvatných 390 km.

To je: 11 km za rok, alebo 920 m za mesiac, alebo 31 m za deň.

Takže Transib- 1,7 km denne- zaostalé cárske Rusko, 31 m denne- rozvinutý slovenský kapitalizmus.

Zopakujem:

Za cára postavili mužikovia bez vzdelania mechanizácie zjavne poháňaní len vodkou 1,7 km denne, mi s našimi mechanizmami, vzdelanými robotníkmi a za veľkohubej podpory EÚ- 31 metrov denne.

Takže potrebujeme na Slovensku cára? Alebo kapitalizmus prvej ČSR?

A k tým úmrtiam.

Počas výstavby zahynulo 1700 robotníkov z toho- a to isto nikoho neprekvapí- viac ako polovica na otravu alkoholom.

Počas výstavby Panamského prieplavu zahynulo okolo 20 tisíc robotníkov (dĺžka 80 km)

Nuž mám pocit, že s tými lopatami by toho postavili viac, rýchlejšie a hlavne lacnejšie.

Nuž aká je úmrtnosť pri výstavbe tunela Višňové?

Nebude to náhodou 100 %?

Alebo si myslíme, že niektorí z robotníkov ktorí začínali kopať sa dožijú otvorenia tunela?

Alebo dožijeme sa my?

Rozpočet mesta Bratislavy – alebo ako sme vyšli na psí tridsiatok.

01.12.2025

Viete čo to je rozpočet? Rozpočet je súpis nákladových položiek za dielo. Čo to je nákladová položka? Nákladová položka je „niečo“ z čoho pozostáva dielo. A čo je to dielo? Nuž dielo je „niečo“ čo chceme aby bolo. Napríklad dom. Takže ak si ideme stavať dom – dielo, tak tam máme nákladové položky alebo ináč veci ktorí sa musia zabudovať aby dom- [...]

Dovetok k 17. novembru

25.11.2025

V rokoch 1948 až 1989 bolo na Slovensku postavených približne 848 000 bytov v tehlových a panelových domoch.Panelové byty:V rokoch 1948 až 1989 bolo postavených takmer 749 539 panelových bytov(1946-1960): (88 530)(1961-1970): (167 231)(1971-1980): (282 934)(1981-1989): (210 844) Na Slovensku bolo na začiatku roka 2021 spolu 2 235 586 bytov. Pričom takmer polovica (49,2 %) sa [...]

Lepšia unca mieru ako talent vojny alebo ako to skončí na Ukrajine

20.05.2025

Lepšia unca mieru ako talent vojny. Toto vraveli Rimania, tí Rimania ktorých vojna živila a vojny podnecovali. Nuž a asi vedeli čo vravia. Dnes vo svete prebieha – nuž hádajte koľko vojenských konfliktov. Je ich tridsať a sa delia na veľké- šesť konfliktov- viac ako 10 000 mŕtvych za rok, stredné- sedem konfliktov- 1 000 až 10 000 mŕtvych za rok a malé- [...]

Gruzínsko, demonštrácia, protest

Gruzínsky sen žaluje BBC pre reportáž o použití chemickej zbrane na proteste

01.12.2025 23:35

Policajné zložky na potlačenie demonštrantov v Tbilisi použili aj chemickú bojovú látku z čias prvej svetovej vojny.

EÚ

EÚ získala pre vojenský projekt SAFE za 150 miliárd eur zámorskú „posilu“

01.12.2025 23:09, aktualizované: 23:51

Prielom nastal po mesiacoch technicky náročných rokovaní a do projektu sa budú môcť zapojiť aj kanadské firmy.

Babiš

Pranie špinavých peňazí a daňový podvod. Babiš v premiérskom kresle francúzske vyšetrovanie nezastaví

01.12.2025 22:20

PNF vyšetruje Babiša kvôli nákupu vily v Mougins na juhu Francúzska.

Hmla v Pokrovsku

Pokrovsk po ročnom obliehaní padol, tvrdia Rusi. Vraj úplne získali aj Vovčansk

01.12.2025 21:35, aktualizované: 23:22

Oznámil to v pondelok hovorca Kremľa Dmitrij Peskov s tým, že ruský prezident Vladimir Putin bol o situácii informovaný.

Jozef Čahy

Nikdy som nevedel čo znamená výraz socializmus s ľudskou tvárou. Zato výrazu kapitalizmus s ľudskou tvárou rozumiem veľmi dobre.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 172919x
Priemerná čítanosť článkov: 2506x

Autor blogu