Transsibírska magistrála alebo úmrtnosť pri stavbe slovenských tunelov

Pár faktov:

Tunel Čremošné.

Čremošniansky tunel je jednokoľajný tunel ležiaci na trati Vrútky – Zvolen. Je to najdlhší železničný tunel na Slovensku a bol najdlhším aj v Česko-Slovensku. Dĺžka tunela je 4 697 metrov. Prekonáva najvyšší bod horského sedla Malý Šturec medzi Veľkou Fatrou a Kremnickými vrchmi, spája Harmanec a Čremošné.

Tunel bol postavený v rokoch 1936 – 1940.

Takže : 1,1 km za rok, alebo 100 m za mesiac, alebo 3m denne.

Tunel Višňové.

Je diaľničný dvojrúrový tunel s dĺžkou 7 445 metrov, ktorý sa nachádza na diaľnici D1 na úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala a po sprevádzkovaní sa stane najdlhším dopravným tunelom na Slovensku.

Doba výstavby: 1998- 2025 (predpoklad)

Takže: 0,275 km za rok, alebo 22 m za mesiac, alebo 0,7 m za deň.

Transibírska magistrála.

Transsibírska magistrála, skrátene Transsib je najdlhšou stavbou sveta, najdlhšou nepretržitou železničnou traťou a hlavnou dopravnou tepnou Ruska. Má dĺžku 9 289 km z Moskvy do Vladivostoku na pobreží Tichého oceánu.

Stavba prebiehala od roku 1891-1904.

Takže: 714 km za rok, alebo 59,5 km za mesiac, alebo 1,9 km za deň.

Pozn.: niekde sa uvádza rok dokončenia rok 1916. Totiž železnicu potrebovali skončiť do začatia Rusko- Japonskej vojny (nestihli) . Postavili to po Bajkal (cez Bajkal položili koľajnice na ľad) a od Bajkalu koľajový zvršok nebol v dostatočnej hrúbke, tak ho po vojne (Rusko- Japonskej) museli rozobrať a urobiť znovu, plus obchvat Bajkalu plus chýbajúcu most cez rieku Amur. Mimochodom most cez rieku Amur postavili v rokoch 1913-16 a má názov: Amurský zázrak, slúži dodnes ( napokon ako všetky mosty) , má dĺžku 2,6 km, je vo výšky 60 metrov nad hladinou rieky, rozpätie medzi 18-stimi piliermi je 130 m.

Pripomínam, že to stavali bez  ciest, áut, elektriky, bez mechanizácie ( zjavne ju v Rusku podľa niektorých nemajú doteraz) len s lopatami, čakanmi, kladivami a konskými povozmi.

Nuž taj si to porovnajme:

Tunel Višňové- 70 cm denne, Transibírska magistrála 1,7 km denne alebo 2500 krát rýchlejšie.

Alebo sa niekomu zdá neadekvátne porovnanie tunel Višňové- Transib?

Nuž porovnateľnejšie sú autostrády. Tie slovenské.

Za tridsať päť rokov demokracie sme postavili úchvatných 390 km.

To je: 11 km za rok, alebo 920 m za mesiac, alebo 31 m za deň.

Takže Transib- 1,7 km denne- zaostalé cárske Rusko, 31 m denne- rozvinutý slovenský kapitalizmus.

Zopakujem:

Za cára postavili mužikovia bez vzdelania mechanizácie zjavne poháňaní len vodkou 1,7 km denne, mi s našimi mechanizmami, vzdelanými robotníkmi a za veľkohubej podpory EÚ- 31 metrov denne.

Takže potrebujeme na Slovensku cára? Alebo kapitalizmus prvej ČSR?

A k tým úmrtiam.

Počas výstavby zahynulo 1700 robotníkov z toho- a to isto nikoho neprekvapí- viac ako polovica na otravu alkoholom.

Počas výstavby Panamského prieplavu zahynulo okolo 20 tisíc robotníkov (dĺžka 80 km)

Nuž mám pocit, že s tými lopatami by toho postavili viac, rýchlejšie a hlavne lacnejšie.

Nuž aká je úmrtnosť pri výstavbe tunela Višňové?

Nebude to náhodou 100 %?

Alebo si myslíme, že niektorí z robotníkov ktorí začínali kopať sa dožijú otvorenia tunela?

Alebo dožijeme sa my?

US voľby- alebo čo by hovoril Trump keby on vyhral na Slovensku voľby

11.11.2024

( toto je voľné prerozprávanie jedného Trumpových prejavov po vyhratých US voľbách, len som zamenil Ameriku a americký za Slovensko a slovenský) Drahí Slováci a drahé Slovenky, Dejiny Slovenského národa sú plné príbehov statočných mužov a žien ktorí obetovali všetko za náš národ slovenský, Bol to národ slovenský ktorý sa ako prvý z európskych [...]

Dlátko vs. 73 pohlaví

30.07.2024

Nasledujúcu príhodu mám z druhej ruky (rozprávala to moja krstná dcéra), takže nemôžem dať ruku do ohňa za pravdivosť nasledujúceho textu. Ale ako sa hovorí, bez vetra sa ani lístok nepohne. Prebieha debata – s rôznou intenzitou – či je potrebné, aby sa naše deti (mládež) učili v škole všetko. Matematiku, chémiu, dejepis. A väčšinou prevládajú hlasy, že [...]

Nemci preto prehrali II WW. lebo milovali viac Hitlera ako Nemecko a Rusi vyhrali preto, lebo milovali viac vlasť (pодину) ako Stalina.

21.07.2024

Ešte raz: Nemci preto prehrali II WW, lebo milovali viac Hitlera ako Nemecko a Rusi vyhrali preto, lebo milovali viac vlasť (pодину) ako Stalina. Dá sa s týmto výrokom súhlasiť alebo nesúhlasiť. Súhlasiť sa dá vtedy, ak má pravdivostnú hodnotu a nesúhlasiť ak nemá pravdivostnú hodnotu. Určite však tento výrok nespadá do kategórie: nenávistná ideológia. Je to výrok [...]

Merkelová, Putin

Merkelová bránila vstupu Ukrajiny do NATO, bála sa ruskej reakcie, píše v knihe. Čo jej povedal Putin počas stretnutia?

21.11.2024 09:32

V popise jedného stretnutia s Putinom potom Merkelová naznačuje, že načasovanie invázie na Ukrajinu súviselo aj s jej odchodom z politiky.

Czech Republic Slovakia

Českí politici sa hádajú pre zvýšenie platov. Bude Petr Fiala zarábať viac peňazí ako Robert Fico?

21.11.2024 09:00

Opozícii prekáža nielen zvýšenie platov politikov. Varuje, že keby Petr Fiala zostal pri moci,Slováci by mohli dostávať vyššie mzdy ako Česi.

Čierny Balog

Okolie Čierneho Balogu sa mení na mesačnú krajinu, lesy sa Horehroncom strácajú pred očami pre mohutnú ťažbu

21.11.2024 08:00

V okolí spustili, kvôli lykožrútovej kalamite, masívnu ťažbu dreva.

Carlo Acutis

Prvý svätec tohto milénia: Pápež kanonizuje mladíka, ktorého označujú za 'patróna internetu'

21.11.2024 07:51

Carlo Acutis, ktorý sa narodil talianskym rodičom v Londýne, bol webový dizajnér.

Jozef Čahy

Nikdy som nevedel čo znamená výraz socializmus s ľudskou tvárou. Zato výrazu kapitalizmus s ľudskou tvárou rozumiem veľmi dobre.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 43
Celková čítanosť: 99580x
Priemerná čítanosť článkov: 2316x

Autor blogu