Transsibírska magistrála alebo úmrtnosť pri stavbe slovenských tunelov

Pár faktov:

Tunel Čremošné.

Čremošniansky tunel je jednokoľajný tunel ležiaci na trati Vrútky – Zvolen. Je to najdlhší železničný tunel na Slovensku a bol najdlhším aj v Česko-Slovensku. Dĺžka tunela je 4 697 metrov. Prekonáva najvyšší bod horského sedla Malý Šturec medzi Veľkou Fatrou a Kremnickými vrchmi, spája Harmanec a Čremošné.

Tunel bol postavený v rokoch 1936 – 1940.

Takže : 1,1 km za rok, alebo 100 m za mesiac, alebo 3m denne.

Tunel Višňové.

Je diaľničný dvojrúrový tunel s dĺžkou 7 445 metrov, ktorý sa nachádza na diaľnici D1 na úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala a po sprevádzkovaní sa stane najdlhším dopravným tunelom na Slovensku.

Doba výstavby: 1998- 2025 (predpoklad)

Takže: 0,275 km za rok, alebo 22 m za mesiac, alebo 0,7 m za deň.

Transibírska magistrála.

Transsibírska magistrála, skrátene Transsib je najdlhšou stavbou sveta, najdlhšou nepretržitou železničnou traťou a hlavnou dopravnou tepnou Ruska. Má dĺžku 9 289 km z Moskvy do Vladivostoku na pobreží Tichého oceánu.

Stavba prebiehala od roku 1891-1904.

Takže: 714 km za rok, alebo 59,5 km za mesiac, alebo 1,9 km za deň.

Pozn.: niekde sa uvádza rok dokončenia rok 1916. Totiž železnicu potrebovali skončiť do začatia Rusko- Japonskej vojny (nestihli) . Postavili to po Bajkal (cez Bajkal položili koľajnice na ľad) a od Bajkalu koľajový zvršok nebol v dostatočnej hrúbke, tak ho po vojne (Rusko- Japonskej) museli rozobrať a urobiť znovu, plus obchvat Bajkalu plus chýbajúcu most cez rieku Amur. Mimochodom most cez rieku Amur postavili v rokoch 1913-16 a má názov: Amurský zázrak, slúži dodnes ( napokon ako všetky mosty) , má dĺžku 2,6 km, je vo výšky 60 metrov nad hladinou rieky, rozpätie medzi 18-stimi piliermi je 130 m.

Pripomínam, že to stavali bez  ciest, áut, elektriky, bez mechanizácie ( zjavne ju v Rusku podľa niektorých nemajú doteraz) len s lopatami, čakanmi, kladivami a konskými povozmi.

Nuž taj si to porovnajme:

Tunel Višňové- 70 cm denne, Transibírska magistrála 1,7 km denne alebo 2500 krát rýchlejšie.

Alebo sa niekomu zdá neadekvátne porovnanie tunel Višňové- Transib?

Nuž porovnateľnejšie sú autostrády. Tie slovenské.

Za tridsať päť rokov demokracie sme postavili úchvatných 390 km.

To je: 11 km za rok, alebo 920 m za mesiac, alebo 31 m za deň.

Takže Transib- 1,7 km denne- zaostalé cárske Rusko, 31 m denne- rozvinutý slovenský kapitalizmus.

Zopakujem:

Za cára postavili mužikovia bez vzdelania mechanizácie zjavne poháňaní len vodkou 1,7 km denne, mi s našimi mechanizmami, vzdelanými robotníkmi a za veľkohubej podpory EÚ- 31 metrov denne.

Takže potrebujeme na Slovensku cára? Alebo kapitalizmus prvej ČSR?

A k tým úmrtiam.

Počas výstavby zahynulo 1700 robotníkov z toho- a to isto nikoho neprekvapí- viac ako polovica na otravu alkoholom.

Počas výstavby Panamského prieplavu zahynulo okolo 20 tisíc robotníkov (dĺžka 80 km)

Nuž mám pocit, že s tými lopatami by toho postavili viac, rýchlejšie a hlavne lacnejšie.

Nuž aká je úmrtnosť pri výstavbe tunela Višňové?

Nebude to náhodou 100 %?

Alebo si myslíme, že niektorí z robotníkov ktorí začínali kopať sa dožijú otvorenia tunela?

Alebo dožijeme sa my?

Lepšia unca mieru ako talent vojny alebo ako to skončí na Ukrajine

20.05.2025

Lepšia unca mieru ako talent vojny. Toto vraveli Rimania, tí Rimania ktorých vojna živila a vojny podnecovali. Nuž a asi vedeli čo vravia. Dnes vo svete prebieha – nuž hádajte koľko vojenských konfliktov. Je ich tridsať a sa delia na veľké- šesť konfliktov- viac ako 10 000 mŕtvych za rok, stredné- sedem konfliktov- 1 000 až 10 000 mŕtvych za rok a malé- [...]

Mýty a fakty o druhej svetovej vojne

07.05.2025

Poznámka na úvod: nástupnícky štát po rozpade ZSSR sa stalo Rusko, takže miesto pojmov Sovietsky zväz, Červená armáda budem písať Rusko, Ruská armáda. Napokon myslím, že tak sa to vo všeobecnosti dnes aj chápe a píše. Mýtus prvý: Rusi preto vyhrali vojnu, lebo ich bolo veľa. Nie je to celkom tak. V roku 1940 žilo v Rusku 205 mil. ľudí, v Nemecku 71 [...]

Rozdiel medzi socializmom a kapitalizmom

27.03.2025

Za socializmu sa vzalo jednotlivcom a rozdalo všetkým. Za kapitalizmu sa berie všetkým a rozdelia si to medzi sebou jednotlivci

Belarus Election

Lukašenko omilostil ďalšiu skupinu politických väzňov. Za mrežami sú ešte stovky oponentov jeho režimu

02.07.2025 12:00

Bieloruský prezident Alexandr Lukašenko udelil milosť 16 ľuďom odsúdeným za rôzne trestné činy.

Masúd Pezeškiján

Jadrové zariadenia bez kontroly: Irán pozastavil spoluprácu s MAAE

02.07.2025 10:17

Zamestnanci MAAE nebudú môcť vstúpiť do Iránu s cieľom vykonávať inšpekcie.

kolobezka

Lekári varujú pred nebezpečným trendom: Deti jazdia na elektrických kolobežkách bez prilieb

02.07.2025 10:17

Zdravotníci zaznamenali v uplynulých týždňoch nárast závažných úrazov hlavy u detí.

medzivládne konzultácie medzi SR a Ukrajinou

Slovensko rokovalo v Kyjeve: Ukrajina označila Blanárove slová za neprijateľné, Bratislava dodá špecializovanú techniku

02.07.2025 10:00

Ukrajinská strana podľa neho zdôraznila, že rozhodnutie nepokračovať v tranzite ruského plynu je nezvratné.

Jozef Čahy

Nikdy som nevedel čo znamená výraz socializmus s ľudskou tvárou. Zato výrazu kapitalizmus s ľudskou tvárou rozumiem veľmi dobre.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 67
Celková čítanosť: 156930x
Priemerná čítanosť článkov: 2342x

Autor blogu